書誌事項
- タイトル別名
-
- How to Visualize the Work of Historical Understanding and Thinking: Introductory History Lesson “Morning Glory Boom in the Edo Period” with Thinking Tools
- レキシテキ ナ ミカタ ・ カンガエカタ ノ ハタラキ ワ イカニ カシカ デキル ノ カ : シコウ ツール オ モチイタ レキシ ドウニュウ タンゲン 「 エド ジダイ ノ アサガオ ブーム 」 オ テガカリ ニ
この論文をさがす
抄録
The aim of this research is to answer the following questions: “How should we teach historical understanding and thinking and visualize the work of historical understanding and thinking?” This research focuses on instruction that encourages students to engage in understanding and thinking. To achieve this, this research developed three principles for teaching. Based on these, we developed an introductory history lesson “Morning Glory Boom in the Edo Period”. This lesson was taught to first year students at a junior high school. The results show that by using appropriate thinking tools in the process of forming historical recognition, we can understand the steps involved in a student’s historical understanding and thinking. In addition, as result of visualizing the student’s historical understanding and thinking, we can improve lessons, taking into account their limitations.
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 66 41-50, 2017-12-22
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390290699834775040
-
- NII論文ID
- 120006394801
-
- NII書誌ID
- AA11618725
-
- ISSN
- 13465554
-
- DOI
- 10.15027/44777
-
- NDL書誌ID
- 028796331
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可