Analysis of Effects on Students of Teacher Internships Abroad
-
- YOSHIDA Kyoko
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- NOMURA Jun
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- YAMANO Yoshiaki
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- OSHIMA Ryugo
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- Ashardianto Sapto
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- BABA Satoko
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- YAMADA Kyoko
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- IIZUKA Masaaki
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- ITAKURA Yoshiya
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- KATO Tetsuya
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- KINOSHITA Ryu
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- KOMIYAMA Tomoyoshi
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- SHIMONAGATA Shuji
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- SHIRAKAWA Ken
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- SUGITA Katsuo
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- TAKAKI Akira
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- TSUJI Koji
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- TSURUOKA Yoshihiko
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- NAKAZAWA Jun
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- HAYASHI Hideko
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- FUJITA Takeshi
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- Beverley HORNE
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- YAMASHITA Shuichi
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- YAMATO Masahide
- CHIBA University,Faculty of Education
-
- YONEDA Chie
- CHIBA University,Faculty of Education
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 科学教育活動をベースとした海外教員インターンシップが学生にもたらす影響の分析
Abstract
<p>千葉大学はスーパーグローバル大学として学生のグローバル能力強化のための教育を推進している。ツイ ン型学生派遣プログラム(ツインクル)はASEANの学校において,日本の学生が文理融合チームを組み現地の学生と協働して科学実験授業を実施する,教員インターンシッププログラムである。本研究では,ASEANでの科学教育活動を通して,学生にどのような学びと成長があったかについて,学生の自由記述アンケートをテキストマイニングにより分析した。平成25年度後期と平成26年度のアンケートを分析した結果,学生がいくつもの困難を乗り越え,ASEANで教員体験をし,グローバル人材としての資質を身につけたことが示唆された。</p>
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 39 (0), 201-202, 2015
Japan Society for Science Education
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390564238003794304
-
- NII Article ID
- 130007430603
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed