書誌事項
- タイトル別名
-
- A Case Study of Live-Lecture Implementation for In-Person and Inter-Rooms Situation from the Perspective of Both Lecturers and Supporting Organization
- エンカク × タイメン デ ノ ジュギョウ ジッセン ニ オケル ライブ ジュギョウ ジッシ オヨビ シエン ソシキ ノ カツドウ ニ カンスル イチレイ
この論文をさがす
説明
<p>This paper describes a reference work for hybrid-learning which combines inter-rooms style and in-persons style. The former style indicates online/remotely learning whereas the latter is used for onsite/face-to-face learning. Regarding such implementation, the concerned people in several types of role perform collaboratively in accordance with their positions. This paper introduces a summary of requirements at first. Then a typical example of a practice by a professor who manages a class is described. The last part touches upon another role from the supporting organization taking a role such in ICT-infrastructure management or e-learning support.</p>
収録刊行物
-
- 教育システム情報学会誌
-
教育システム情報学会誌 37 (4), 267-275, 2020-10-01
教育システム情報学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390567172584157568
-
- NII論文ID
- 130007921474
- 40022382590
-
- NII書誌ID
- AN10474042
-
- ISSN
- 21880980
- 13414135
-
- NDL書誌ID
- 030699129
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
- KAKEN
- Crossref
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可