Study on Pedagogical Ideas to DevelopStudent Understanding of Mathematical Expressions that Represent Quantitative Relationships:Problem Solving Using a Mathematical Expression IncludesMultiple▢ s that Represent Unknowns in the Grade 3
-
- TANAKA Hidemi
- 東京学芸大学附属小金井小学校
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 数量の関係を表す式の理解を促す指導の一考察−第3学年における未知数の□を複数使った式の問題解決−
- 数量の関係を表す式の理解を促す指導の一考察 : 第3学年における未知数の□を複数使った式の問題解決
- スウリョウ ノ カンケイ オ アラワス シキ ノ リカイ オ ウナガス シドウ ノ イチ コウサツ : ダイ3 ガクネン ニ オケル ミチスウ ノ □ オ フクスウ ツカッタ シキ ノ モンダイ カイケツ
Search this article
Journal
-
- Journal of the Association for Mathematical Education of Japan
-
Journal of the Association for Mathematical Education of Japan 102 (12), 2-13, 2020-12-01
Japan Society of Mathematical Education (Association for Mathematical Education of Japan)
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390571713981747072
-
- NII Article ID
- 130008123669
-
- NII Book ID
- AN00285586
-
- ISSN
- 24348619
- 24364789
- 24364819
- 0021471X
-
- NDL BIB ID
- 031218380
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles