二〇〇〇年以降の大江健三郎文学と莫言文学の対比研究 : グロテスク・リアリズムを視座として

DOI HANDLE Web Site オープンアクセス
  • 徐 晗
    九州大学大学院比較社会文化学府 : 博士課程

書誌事項

タイトル別名
  • ニ〇〇〇ネン イコウ ノ オオエケンサブロウ ブンガク ト バクゲンブンガク ノ タイヒ ケンキュウ : グロテスク ・ リアリズム オ シザ ト シテ

この論文をさがす

抄録

In 1994 Kenzaburo Oe referred to Mo Yan in his Noble literature award ceremony speech and since then it has been said that the two writers share the same techniques of expression of grotesque realism in their literary creations. It is quite clear that the same characteristics also can be found in their works after 2000. By employing the notion of the 'principle of the physical and carnal', the central definition of grotesque realism in Mikhail Bakhtin's theory, which features among other things the 'downgrading of the noble', 'dualism of value', this essay focuses on a comparison of the application of grotesque realism in the two writers' works after 2000.

収録刊行物

  • Comparatio

    Comparatio 17 83-93, 2013-12-28

    九州大学大学院比較社会文化学府比較文化研究会

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ