書誌事項
- タイトル別名
-
- The reality of the learner awakened by the viewpoint of "human relations" : directing to the new development of media literacy education
- ガクシュウシャ ノ リアリティ オ カンキ スル ニンゲン カンケイ ト イウ シザ メディア リテラシー キョウイク ノ アラタ ナ テンカイ ニ ムケテ
この論文をさがす
抄録
The weakness of media literacy education methods is that they are inclined toward mass media analysis and/or mass media experience and do not include personal experiences of the learners. In order to overcome this weakness, we have to include the personal interests of learners in learning activities. But, all 4 learners disagreed with Yamada's opinion, reporting that captions are desirable. To avoid such a result, media literacy education methods should offer the opportunity for dialogue among persons who hold opposing opinions. This dialogue (the process of "understanding" the other) should be ongoing.
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 53 55-64, 2005-03-28
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390572174805915136
-
- NII論文ID
- 110004628027
-
- NII書誌ID
- AA11618554
-
- ISSN
- 13465546
-
- DOI
- 10.15027/18132
-
- NDL書誌ID
- 7339608
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可