書誌事項
- タイトル別名
-
- Development of Social Studies Class that Cultivate the Multifaceted and Multi-Sided Thinking for Children: Focused on the industrial learning
- タメンテキ ・ タカクテキ ナ シコウリョク オ イクセイ スル ショウガッコウ シャカイカ ジュギョウ カイハツ : ヒトビト ノ 「 クフウ ヤ ドリョク 」 ノ イミ リカイ オ フカメル サンギョウ ガクシュウ ニ チャクモク シテ
この論文をさがす
説明
The purpose of this paper was to develop elementary school social studies class that cultivate the multifaceted and multi-sided thinking. We focused on the learning process of children in order to deepen the understanding the meaning of the "ingenuity and effort" of people especially in the unit of industry learning. We made a new unit that makes children think the process of the industrial development as a "self-realization", and make them think the understanding meaning of "ingenuity and effort" of people deeply. Based on this, we proposed a model of elementary school social studies class that cultivates the multifaceted and multi-sided thinking for children.
収録刊行物
-
- 教職開発研究
-
教職開発研究 3 1-10, 2020-03-15
広島大学大学院教育学研究科 教職開発講座
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390572174825485568
-
- NII論文ID
- 120006822663
-
- NII書誌ID
- AA12860624
-
- DOI
- 10.15027/48936
-
- NDL書誌ID
- 030343344
-
- ISSN
- 24338664
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可