この論文をさがす
抄録
type:Article
本研究「公共性の実践的構造転換と学習の認識論」のI、IIを承け、内と外、公と私の二項にその中間、或いは境界を視座に加えて、重層的認識のレベルを二から三へと高め、ダブル・スパイラル学習をトリプル・スパイラル学習に発展させる。その実践は極めて困難であるが、人間とシンギュラリティに迫るAIの協働がそれを可能にすると期待される。
Following the study of “Practical Strukturwandel der Öffentlichkeit and Epistemology of Learning(I, II)", I develop the triple-spiral learning from the double-spiral learning with raising the multilayered recognition from double to triple by adding third zone such as the intermediate between the inside and the outside, and marginality between the public and the private in the perspective. It is extremely difficult to put into practice, but it is expected that the collaboration of human being and artificial intelligence close to the technological singularity will make it possible.
収録刊行物
-
- 大阪教育大学紀要. 総合教育科学
-
大阪教育大学紀要. 総合教育科学 70 15-34, 2022-02-28
大阪教育大学
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390573242522280448
-
- NII書誌ID
- AA12812439
-
- ISSN
- 24329630
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB