Extension of a Simulator of Learner's Problem-posing based on "Understanding" and "Not Understanding" Framework for Arithmetic Word Problems
-
- SHO Yamamoto
- Faculty of Informatics Cyber Informatics Research Institute, Kindai University
-
- YOSHIMASA Tawatsuji
- Graduate School of Engineering, The University of Tokyo
-
- TSUKASA Hirashima
- Graduate School of Advanced Science and Engineering, Hiroshima University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 算数文章題の作問を対象とした学習者の状態推定モデルの理解・不理解への拡張と洗練
- サンスウ ブンショウ ダイ ノ サク モン オ タイショウ ト シタ ガクシュウシャ ノ ジョウタイ スイテイ モデル ノ リカイ ・ フリカイ エ ノ カクチョウ ト センレン
Search this article
Abstract
<p>筆者らはこれまでに、算数文章題を対象として、課題の記号的表現と、人による課題の制約考慮の定量的表現の両方を組み合わせ、学習者の作問課題におけるプロセスをシミュレーションするモデルを提案してきている。本研究ではこれを人の理解・不理解を扱えるように再整理し、作問時のより詳細なモデル構築を行ったので、これについて報告する。</p>
Journal
-
- JSAI Technical Report, SIG-ALST
-
JSAI Technical Report, SIG-ALST 99 (0), 12-17, 2023-11-15
The Japanese Society for Artificial Intelligence
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390579609482181888
-
- NII Book ID
- AA11970412
-
- ISSN
- 24364606
- 13494104
-
- NDL BIB ID
- 033180903
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
-
- Abstract License Flag
- Allowed