柱列状改良体の連結による橋台の耐震補強工法に関する研究

  • 池本 宏文
    東日本旅客鉄道株式会社 JR東日本研究開発センター
  • 佐名川 太亮
    公益財団法人鉄道総合技術研究所 構造物技術研究部
  • 高崎 秀明
    東日本旅客鉄道株式会社 JR東日本研究開発センター
  • 藤原 寅士良
    東日本旅客鉄道株式会社 構造技術センター
  • 西岡 英俊
    公益財団法人鉄道総合技術研究所 構造物技術研究部

書誌事項

タイトル別名
  • Study on aseismic retrofitting method for abutments by linking abutments to soil-mixed column-walls
  • チュウレツジョウ カイリョウタイ ノ レンケツ ニ ヨル キョウダイ ノ タイシン ホキョウ コウホウ ニ カンスル ケンキュウ

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説明

In this study, methods of aseismic retrofitting were developed for abutments in which soil-mixed column walls were linked to abutments along the sides of tracks. Tilting tests in the gravity field were conducted to confirm the reinforcement effect and mechanisms of the proposed method. Through tilting tests, we confirmed that the stability of the abutments improved due to the ground resistance of the soil-mixed column walls passing through the linking members, working as resistance to the abutment. The ground resistance of the soil-mixed column walls was reproduced using a non-linear spring based on the reinforcing mechanism, and a static non-linear analysis produced results matching the behavior of the tilting tests.

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