STUDY ON FIXABILITY OF FACED CONCRETE IN STEEP REINFORCED EMBANKMENT
-
- SUYAMA Yusuke
- 独立行政法人鉄道建設・運輸施設整備支援機構 設計部
-
- MATSUMARU Takaki
- 公益財団法人鉄道総合技術研究所 構造物技術研究部
-
- ASANO Shoya
- 公益財団法人鉄道総合技術研究所 構造物技術研究部
-
- NARITA Hiroaki
- JR東日本コンサルタンツ株式会社 技術本部
-
- SAKATA Akira
- 独立行政法人鉄道建設・運輸施設整備支援機構 九州新幹線建設局
-
- SOGA Daisuke
- 独立行政法人鉄道建設・運輸施設整備支援機構 設計部
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 急勾配化した補強盛土における張コンクリートの定着性の検討
- キュウコウバイカ シタ ホキョウ モリツチ ニ オケル チョウコンクリート ノ テイチャクセイ ノ ケントウ
Search this article
Description
In embankment of railway, faced concrete has not been applied to embankment in general because of its poor followability to settling and difficult to eliminate infiltration water. However, in Shinkansen, sinking becomes limited by following the provisions at the time of embankment construction, and it is possible to reduce the infiltration water by adopting a structure combining a concrete roadbed and faced concrete. In this research, in order to apply the faced concrete to the reinforced embankment with a steep gradient 1: 1.2 than before, the peeling test of the slope surface was carried out and examined and evaluated..
Journal
-
- Geosynthetics Engineering Journal
-
Geosynthetics Engineering Journal 33 (0), 111-118, 2018
Japan Chapter of International Geosynthetics Society