書誌事項
- タイトル別名
-
- The Actual and Problem of the International Understanding Education in China : The Case of the Subject "Moral and Society" of the Elementary School
- チュウゴク ニ オケル コクサイ リカイ キョウイク ノ ゲンジョウ ト カダイ ショウガッコウ キョウカ シナ トク ト シャカイ オ チュウシン ト シテ
この論文をさがす
抄録
This paper is aimed to search the actual and problem of the International Understanding education in China through the analysis of the subject "Moral and society". The result of analysis, the International Understanding education is aimed to cultivate "global citizen" from the global perspective constituted three stages. the International Understanding education formed the contents mainly that: world geography, economics, world heritages, ethnic culture, and the issues of earth. Children set out the themes of learning, and then they learn a lot of activities: collecting and disposition information, imitation, debating, experience, and presentation. However the International Understanding education also still have many problems.
収録刊行物
-
- 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
-
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 59 87-96, 2010-12-24
広島大学大学院教育学研究科
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390853649782747264
-
- NII論文ID
- 120002835686
- 40018282057
-
- NII書誌ID
- AA11618725
-
- ISSN
- 13465554
-
- DOI
- 10.15027/31025
-
- NDL書誌ID
- 10981663
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可