- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Automatic Translation feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
The real store's existence value in the digital era : a case study of Kitchen & Market, a new format of Hankyu Oasis Supermarket
Bibliographic Information
- Other Title
-
- デジタル時代における「リアル店舗の存在価値」 : 阪急オアシスの新業態「Kitchen & Market」の事例を通じて
- デジタル ジダイ ニオケル リアル テンポ ノ ソンザイ カチ : ハンキュウ オアシス ノ シンギョウタイ Kitchen & Market ノ ジレイ オ ツウジテ
- デジタル時代におけるリアル店舗の存在価値 : 阪急オアシスの新業態Kitchen & Marketの事例を通じて
Search this article
Description
デジタル時代におけるリアル店舗の存在価値について議論するものである。ネット購買(EC)とリアル店舗のメリットを比較しながら,体験価値を高める仕組みこそがリアル店舗の存在価値につながる点を指摘した。その後,具体的な成功事例として,髙橋(2018)「消費者視点の小売イノベーション:オムニ・チャネル 時代の食品スーパー」で紹介したキチマ[Kitchen & Market]の開店後1年間の取り組みを含め,場の価値(場の設計と場への誘導)について再考した。
Journal
-
- 同志社商学
-
同志社商学 71 (2), 359-378, 2019-09-25
The Association of Commerce Doshisha University
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390853649846385536
-
- NII Article ID
- 120006877706
-
- NII Book ID
- AN00165609
-
- NDL BIB ID
- 030001548
-
- ISSN
- 03872858
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- JaLC
- IRDB
- NDL Search
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Allowed