Estimating Impact on Teachers' Utterances using Large Language Model with LoRA

  • SAKUEI Onishi
    Graduate School of Informatics, Okayama University of Science, Okayama, Japan
  • HIROMITSU Shiina
    Faculty of Information Science and Engineering, Okayama University of Science, Okayama, Japan
  • TOMOHIKO Yasumori
    Faculty of Education, Okayama University of Science, Okayama, Japan

Bibliographic Information

Other Title
  • 大規模言語モデルを用いたLoRAによる教員発話に対する影響の推定

Search this article

Description

<p>日本の小中学校の教員は省察などの研修の時間が短く,授業を分析するシステムの開発が急務である.本研究では,教員を模倣するように,LoRAを用いて大規模言語モデルのファインチューニングを行い,教員モデルによる発話生成から得られるAttention Weightと生成確率の変動を用いて,教員発話に対する影響を推定している.</p>

Journal

Details 詳細情報について

  • CRID
    1390862312559974144
  • DOI
    10.11517/jsaialst.100.0_57
  • ISSN
    24364606
    13494104
  • Text Lang
    ja
  • Data Source
    • JaLC
  • Abstract License Flag
    Allowed

Report a problem

Back to top