理科教育から工学教育につなぐ、化学史導入カリキュラム実践の効果 : 応用化学の実用化を核にしたエネルギー環境教育
Bibliographic Information
- Other Title
-
- リカ キョウイク カラ コウガク キョウイク ニ ツナグ 、 カガクシ ドウニュウ カリキュラム ジッセン ノ コウカ : オウヨウ カガク ノ ジツヨウカ オ カク ニ シタ エネルギー カンキョウ キョウイク
- THE PRACTICAL EFFECT OF THE CHEMICAL HISTORY INTRODUCTION CURRICULUM EMPHASIZING THE IMPORTANCE OF ENGINEERING EDUCATION IN SCIENCE EDUCATION : The Energy Environmental Education From The Viewpoint Of Applied Chemistry
Search this article
Journal
-
- 技術史教育学会誌 = The Journal of education for history of technology / 技術史教育学会誌編集委員会 編
-
技術史教育学会誌 = The Journal of education for history of technology / 技術史教育学会誌編集委員会 編 17 (2), 19-24, 2016-03
東京 : 日本技術史教育学会
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520009409752198784
-
- NII Article ID
- 40020826414
-
- NII Book ID
- AA1233150X
-
- ISSN
- 13456954
-
- NDL BIB ID
- 027305667
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZM1(科学技術--科学技術一般)
-
- Data Source
-
- NDL
- CiNii Articles