「困難な歴史(Difficult History)」をどのように探究すべきか : 「批判的社会文化的アプローチ」による歴史授業デザインの変革
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 「 コンナン ナ レキシ(Difficult History)」 オ ドノ ヨウ ニ タンキュウ スベキ カ : 「 ヒハンテキ シャカイ ブンカテキ アプローチ 」 ニ ヨル レキシ ジュギョウ デザイン ノ ヘンカク
- How Should Students Inquire into "Difficult History"? : Transforming the Design of a History Lesson through "Critical-Sociocultural Approach"
Search this article
Journal
-
- 社会科研究 = Journal of educational research on social studies / 全国社会科教育学会 編
-
社会科研究 = Journal of educational research on social studies / 全国社会科教育学会 編 (95), 25-36, 2021-11
[東広島] : 全国社会科教育学会
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520853986990351872
-
- NII Article ID
- 40022811476
-
- NII Book ID
- AN00109914
-
- ISSN
- 0289856X
-
- NDL BIB ID
- 031952462
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZF9(教育--各科教育)
-
- Data Source
-
- NDL
- CiNii Articles