直立浮上式防波堤の開発

  • 山根 隆行
    (独) 港湾空港技術研究所津波防災研究センター
  • 有川 太郎
    (独) 港湾空港技術研究所津波防災研究センター
  • 伊藤 政人
    (株) 大林組技術研究所土木構造研究室
  • 増山 琢也
    新日本製鐵 (株) 鉄構海洋・エネルギー事業部海洋・鋼構造部
  • 亀井 幸雄
    東亜建設工業 (株) 土木本部設計部
  • 宮坂 政司
    三菱重工業 (株) 鉄構建設事業本部橋梁部技術グループ

書誌事項

タイトル別名
  • DEVELOPEMENT OF BUOYANCY-DRIVEN VERTICAL PILING BREAKWATER

抄録

Buoyancy-driven vertical piling breakwater-a new type of breakwater formed by upper and lower steel pipes rises above sea level by feeding the air into the upper pipe when high waves or tsunamis are imminent, whereas it normally rests inside the lower pile installed below seabed so that navigation is undisturbed. This paper outlines the results of a series of experiments by a large scale physical model and of the numerical analyses with regard to the rising/sinking behavior of the breakwater. The results clearly demonstrate that: 1) The time required for raising the upper pipe is just a few minutes, being rapid enough to prevent tsunamis from attacking harbors; and 2) The numerical model gives good approximation and is fairly applicable.

収録刊行物

被引用文献 (4)*注記

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詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1390001205203026688
  • NII論文ID
    130003950234
  • DOI
    10.2208/prooe.21.115
  • ISSN
    18848265
    09127348
  • 本文言語コード
    ja
  • データソース種別
    • JaLC
    • Crossref
    • CiNii Articles
  • 抄録ライセンスフラグ
    使用不可

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