Science Lesson toward Students' Conceptual Change by Using Process Oriented Learning System for Knowledge Acquisition "Polka" and doing experiments : In The Case of Unit of "Circuit of Direct Current" in Eighth Grade
-
- FUKUMATSU Tohichi
- Junior High School Attached for University of Miyazaki
-
- NAKAYAMA Hayashi
- Faculty of Education and Culture, University of Miyazaki
-
- HAYASHI Toshihiro
- Information Technology Center, Kagawa University
-
- MINAMI Shinichi
- Takaharu-Cho-Ritsu Hirowara Elementary School, Miyazaki
-
- TANAKA Tatsunori
- Faculty of Education and Culture, University of Miyazaki
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 反復再生可能型描画システムPolkaの利用と実験によって概念変容をめざす理科の授業 : 中学校2年生の「直流回路」の事例
Search this article
Abstract
本研究では,反復再生が可能な描画ソフトウエアを中学生の直流回路の授業に導入した。反復再生機能によって,生徒の概念変容や思考の流れを時系列で把握することができる。今回の研究では,このソフトの開発や学校現場での有用性を検証することも目的としている。
Journal
-
- JSSE Research Report
-
JSSE Research Report 19 (2), 79-82, 2004
Japan Society for Science Education
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390001206110255616
-
- NII Article ID
- 110002695370
-
- NII Book ID
- AA11161696
-
- ISSN
- 18824684
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed