書誌事項
- タイトル別名
-
- Lesson Plans Utilizing Hiroshima Bunka Gakuen University Faculty of Arts and Sciences Department of Childhood Studies, “Fundamental Seminar” and Improvement of student assessment in the lecture
- コドモ ガッカ ハツ ネンジ カモク 『 キソ ゼミナール 』 オ カツヨウ シタ ジュギョウ ケイカク ト セイセキ ヒョウカ ノ カイゼンサク
この論文をさがす
抄録
Through analysis of the current state of teaching in the Hiroshima Bunka Gakuen University and Japanese universities, I organized the problems facing universities today. And improving university teaching, I set three challenges. Three challenges are ① how to teach social common sense ② how to teach basic academic skills ③ solution for lowering of Student motivation for learning. For three challenges, I showed two proposals. One is the lesson plans utilizing “Fundamental Seminar”. And the other is the improvement of student assessment in the lecture.
収録刊行物
-
- 広島文化学園大学学芸学部紀要
-
広島文化学園大学学芸学部紀要 2 83-88, 2012-03-25
広島文化学園大学学芸学部
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390014868193592704
-
- NII論文ID
- 120005831478
-
- NII書誌ID
- AA12532487
-
- ISSN
- 21858837
-
- NDL書誌ID
- 024272675
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用可