アメリカ社会科におけるパワーを中核に据えた市民的関与の学習 : シカゴ学区公民科モデルカリキュラム"Participate"の分析を手がかりとして
Bibliographic Information
- Other Title
-
- アメリカ シャカイカ ニ オケル パワー オ チュウカク ニ スエタ シミンテキ カンヨ ノ ガクシュウ : シカゴ ガック コウミンカ モデルカリキュラム"Participate"ノ ブンセキ オ テガカリ ト シテ
- Learning for Civic Engagement Centered on Power in U.S. Social Studies Education : Based on an Analysis of Chicago Public Schools' Civics Model Curriculum "Participate"
Search this article
Journal
-
- 社会科教育研究 = The Journal of social studies / 日本社会科教育学会 編
-
社会科教育研究 = The Journal of social studies / 日本社会科教育学会 編 (141), 104-117, 2020
つくば : 日本社会科教育学会
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1520009409570384384
-
- NII Article ID
- 40022505431
-
- NII Book ID
- AN00109346
-
- ISSN
- 09158154
-
- NDL BIB ID
- 031328194
-
- Text Lang
- ja
-
- NDL Source Classification
-
- ZF9(教育--各科教育)
-
- Data Source
-
- NDL Search
- CiNii Articles